تاریخی

جاسوسی و ساختار تشکیلاتی در بهائیت

بهائیت یکی از جریان‎های فرقه ای شبه مذهبی است که با ادعای ارائه آیینی جدید و در نهایت الوهیت، توسط مؤسس آن اعلام موجودیت کرد. جریانی که با استفاده...

منابع اقتصادی بهائیت

"به بیت العدل پول بدهید زیرا حاصل آن برکت یافتن اموالتان است...اگر بهائیان به بیت العدل حقوق ا... پرداخت نکنند از بیگانگان محسوب خواهند شد". ( اشراق خاوری کتاب گنجینه حدود...

prev
next

حمایت بی بی سی بهائی از آل سعود وهابی

News image

شبکه بهائی بی بی سی فارسی در ادامه روند همکاری خود با رژیم آل سعود، این بار در نقش وکیل مدافع این رژیم ظاهر شده و به تبرئه مقامات سعودی از ظ...

سه شنبه, 19 ژانویه 2016

ادامه مطلب

اختلاف بین قطب و بزرگان فرقه صوفیه تشدید شد

News image

پس آن که یکی از اعضای فرقه دراویش در نامه ای نظرات شیخ مطرح فرقه را به نورعلی تابنده اطلاع داد، وی در اظهار نظری تامل برانگیز ضمن محدود کردن ...

سه شنبه, 19 ژانویه 2016

ادامه مطلب

یک زن بهائی سردبیر جدید شبکه بی بی سی

News image

رزیتا لطفی نیز مانند دیگر مدیران ارشد و کارکنان بی‌بی‌سی فارسی از اعضای فرقه بهائیت است و از این نظر یکی از شاخصه‌های اصلی برای ارتقاء رتبه در این شبکه را دار...

سه شنبه, 19 ژانویه 2016

ادامه مطلب

چرا فرقه صوفیه در فتنه 88 از کروبی حمایت کرد؟

News image

فرقه سیاسی صوفیه با توجه به سیاست درباری خود بر این باورند که باید از افرادی حمایت کنند که منافع شخصی آنها تامین شود خواه این فرد مسلمان باشد خواه غیرم...

دوشنبه, 11 ژانویه 2016

ادامه مطلب

چرا فرقه صوفیه نام خانقاه را به حسینیه تغییر داد؟

News image

از آنجا که صوفیان عارف نما پس از انقلاب اسلامی ایران با بصیرت دینی عموم مردم مواجه شدند برای توجیه مکان عبادت خود و چرایی جدا شدن فقرا از مساجد که ط...

دوشنبه, 11 ژانویه 2016

ادامه مطلب

برگزاری مراسم غیر اخلاقی توسط بهائیان در شب شهادت امام حسن ع

News image

  به گزارش پایگاه خبری فرقه به نقل از ادیان نیوز، شامگاه 28 آذر ماه مصادف با شب شهادت تعدادی از عناصر بهائی در شهرستان مرودشت اقدام به برگزاری مراسم عیش و ...

پنجشنبه, 24 دسامبر 2015

ادامه مطلب

علاوه بر همسر و پسر رهبر شیعیان نیجریه بیش از ۳۰۰ شیعه هم شه

News image

  یک پایگاه خبری نیجریایی خبر داد که در درگیری و یورش ارتش این کشور به منزل «شیخ زکزاکی» رهبر شیعیان،‌ علاوه بر همسر و پسر او بیش از ۳۰۰ تن از...

سه شنبه, 15 دسامبر 2015

ادامه مطلب

رهبر ارامنه جهان: گروه‌های افراطی در حال جنگ با خداوند هستند

News image

  رهبر مذهبی ارامنه در دیدار با رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: جامعه ارامنه ایران از آزادی کافی برخوردارند. وی در بخش دیگری از این دیدار اظهار داشت: متاسفانه گر...

سه شنبه, 15 دسامبر 2015

ادامه مطلب

جواب مقام معظم رهبری‌ به نامه يك جوان مسیحی

News image

  من می‌دانم و داستان‌هایی از شما شنیده‌ام که چقدر شما بد هستید؛ اما من این‌طور از شما انتظار ندارم و همیشه نوعی بزرگ شده‌ام که به اعتقادات مذهبی دیگران احترام بگ...

سه شنبه, 15 دسامبر 2015

ادامه مطلب

کشیش انگلیسی: جوانان مسیحی پیام رهبر ایران را منتقل کنند

News image

  'فرانک جولیان گِلی' کشیش و متفکر مسیحی انگلیسی ضمن پراهمیت خواندن دومین نامه رهبر معظم انقلاب به عموم جوانان در کشورهای غربی خاطرنشان ساخت که جوانان فعال مسیحی باید پیام ره...

سه شنبه, 15 دسامبر 2015

ادامه مطلب

بسیاری از بهائیت رویگردان اما استفاده از امکانات مانع خروج آنهاست

cover.5711.200x200

 

علیرضا روزبهانی بروجردی گفت: بسیاری از کسانی که از بهائیت خارج نمی شوند علت عدم خروجشان از فرقه بهائیت را استفاده کردن از امکانات و یا مسائل عاطفی که برایشان وجود دارد بیان می کنند.


پایگاه خبری فرقه ، 
برنامه «شعبده شوم» رادیو گفت‌وگو با حضور دکتر علیرضا روزبهانی بروجردی استاد حوزه و دانشگاه و عبدالقادر همایون استاد حوزه و دانشگاه، به نقد و بررسی موضوع فرقه بهائیت پرداخت.

دکتر علیرضا روزبهانی بروجردی با اشاره به فرقه بهائیت گفت: وقتی می خواهیم در مورد گروه اجتماعی صحبت کنیم باید به مسائلی که پیرامون آن هستند نیز توجه داشته باشیم در حال حاضر ما با گروهی بنام بهائی ها مواجه هستیم. این گروه خودشان را یک دین می دانند و تلاش می کنند خودشان را به عنوان دیانت بهائی معرفی کنند و در سایت ها و گفت‌وگوها و شبکه های مختلفی که در اختیار دارند و آثاری که منتشر می کنند خودشان را به عنوان دیانت بهائی بلکه دیانت جهانی بهائی معرفی می کنند.

وی به بررسی دین بودن، فرقه بهائیت پرداخت و اظهار داشت: در تعریف دین تعارف زیادی داریم. اما تعریفی که علامه طباطبایی در آثارشان از دین ارائه می دهند، می فرماید مجموعه ای از معارف است یعنی دین باید مجموعه معارفی را به جامعه بشری تقدیم کند، معارفی از قبیل مسائل مربوط به حیات دنیایی، حیات اخروی و موضوعاتی که بتواند در حیطه احکام و اخلاق و اعتقادات تکلیف بشر را روشن کند. ما در فرقه ضاله بهائیت با احکام و مسائل اخلاقی و مسائل اعتقادی مواجه هستیم.

وی افزود: اما در هر سه مورد چه در مسئله احکام، چه در مسئله اخلاقیات و چه در مسئله اعتقادات، چالش های فراوانی را در این آموزه ها و معارف در بهائیت شاهد هستیم که بهائیت باید پاسخگو باشد و بررسی ها و مطالعات و تحقیقاتی که انجام شده نشان می دهد که بهائیت پاسخگو نیست چراکه اساسا پاسخی برای این موضوع ندارد.

این استاد حوزه و دانشگاه به وحیانی نبودن دین بهائی اشاره داشت و بیان کرد: دومین پارامتری که دین را معرفی می کند این است که می فرماید دین مجموعه ای از معارف است که از یک منبع وحیانی به دست آمده باشد و دارای پیامبر باشد، اما آیین هایی که خدا را نفی می کنند نمی توانند دین نام بگیرند و دین باشند.

وی افزود: در فرقه بهائی شاهد هستیم کسی به نام سید  علیمحمد شیرازی و شخص دیگری بنام میرزا حسینعلی نوری که اولی ملقب به باب و دومی ملقب به بهاء الله است این دو ادعای پیامبری دارند ولی در اثبات پیامبری این دو نفر ما چالش های فراوانی را داریم یعنی این دو نفر برای اثبات اتصالشان به منبع غیبی و پیام هایی که برای مردم آوردند با چالش های متفاوتی روبه رو هستند. این دو نفر هیچ کدام قادر به اثبات برهانی نبوت خودشان نیستند.

وی به ساختار جامعه فرقه ای اشاره داشت و گفت: جامعه فرقه ای جامعه ای است که مثلا غیر پویا باشد یعنی عناصر دورن این سازمان فرصتی برای ابراز وجود و فکر در این جامعه را ندارند و تحت تاثیر سازمان مرکزی فرقه قرار می گیرند، حتی اگر عالم فرهیخته باشند.

روزبهانی بروجردی، داشتن سرکرده در راس هرم را از جمله ویژگی های فرقه ها بیان کرد و اظهار داشت: فرقه ها بدون سرکرده و بدون رهبر و لیدر به آنها فرقه گفته نمی شود و ممکن است جریان منحرف اجتماعی باشند اما وقتی سر کرده می آید و در راس هرم می ایستد این را تبدیل به فرقه می کند.

وی ویژگی سوم فرقه ها را ساختار هرمی فرقه بیان داشت و تصریح کرد: در رأس هرم سرکرده می ایستد و بقیه عناصر تامین کننده منافع و نظرات سرکرده هستند.

روزبهانی بروجردی با بیان اینکه در فرقه بهائیت جایی برای پرسش افراد فرقه وجود ندارد، افزود: در مسیر انکار اندیشه سوالاتی برای فرد پیش می آید، این سوالات را نه به طور معمول که به صورت غیرمعقول و غیرمنطقی پاسخش را می گیرد و فرد را در شرایطی از نظر روحی قرار می دهند که اساسا پرسیدن سوال را به صلاح خودش نمی بیند.

این استاد حوزه و دانشگاه علت عدم خروج افراد از فرقه بهائیت را مسائل مادی و عاطفی بیان کرد و گفت: وقتی فرد در درون سازمان فرقه قرار می گیرد از یکسری امکانات مادی بهره می گیرد، بسیاری از این افراد، علت عدم خروجشان از فرقه را استفاده کردن از امکاناتی که برایشان وجود دارد و یا مسائل عاطفی که برایشان وجود دارد بیان می کنند.

وی با بیان اینکه در فرقه بهائیت دو کمیته وجود دارد به توضیح این کمیته ها پرداخت و گفت: در فرقه ضاله بخشی وجود دارد که انحصاری و منحصر به فرد است، این فرقه کمیته ای بنام صیانت و کمیته ای بنام تبلیغ دارد، یعنی همانجوری که سازمان تبلیغ و جریان تبلیغ در فرقه تلاش می کند برای جلب دیگران به درون فرقه، کمیته صیانت بلعکس، برای جلوگیری از خروج اعضا از فرقه تلاش می کند.

وی متذکر شد: این کمیته صیانت به اشکال مختلف تلاش می کند افرادی که به هر دلیلی ممکن است از فرقه خارج شوند را مانع شوند و اگر کسی این ریسک را پذیرفت و از فرقه جدا شد تنبیهاتی را برای آنها بسته به شرایطی که تشخیص می دهند، در نظر می گیرند. / مه
ر

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

.

اعتقادی

بهائیت و گذرگاهی به نام بحران جوانی

«بحران جوانی و نوجوانی، دام بهائیت» یکی از معضلاتی که از گذشته تا کنون اغلب کشورهای جهان با آن مواجه هستند، مسئله بروز و حدوث فرقه ها و سازمان های مخفی...

بهاییت آیین، تشکیلات یا فرقه مخرب؟

     واژه فرقه در همه ی جوامع بشری و مقاطع تاریخی کاربرد داشته است. در قرن نوزدهم در بریتانیا فرقه ها واژه ای مشترک برای مخالفان کلیسا ی رسمی بودند ....