شیخ صوفیه شهر کرج مکاشفه خود را در بوق کرنا کرد! + صوت

cover.2710.200x200

یوسف مردانی شیخ صوفیه شهر کرج در جلسه سخنرانی خود مدعی شد قبل از تشرف به فقر( ورود به صوفیه) بعد از ماه‌ها مناجات و گریه و زاری با عنایت ویژه پروردگار در مکاشفه‌ای قادر به فراگیری و فهم قرآن شده است
` پايگاه خبري فرقه ،یوسف مردانی شیخ صوفیه شهر کرج در جلسه سخنرانی خود مدعی شد قبل از تشرف به فقر( ورود به صوفیه) بعد از ماه‌ها مناجات و گریه و زاری با عنایت ویژه پروردگار در مکاشفه‌ای قادر به فراگیری و فهم قرآن شده است وی در ادامه گفت: جلوم جنگل بود چشم باز کردم قبل از تشرف، دیدم بر روی تمام برگ‌ها آیات قران نوشته شده، عربی بلد نبودم بی‌سواد بودم عجب این بود هم می‌فهمیدم هم می‌توانستم بخوانم!
دانل-ود فایل صوتی
 
 
کشف و شهود موضوع بسیار مهمی است که صوفیه با سو استفاده از آن سعی بر عوام فریبی و عارف نشان دادن خود دارد.
 
 علامه مصباح یزدی در کتاب جستجوی عرفان اسلامی صفحه249 مکاشفه را این چنین معنا می کند: «کشف یا مکاشفه عبارت است از اینکه انسان در حال بیداری یا حالتی متوسط بین خواب و بیداری که از آن به خلسه تعبیر می‌شود چیزهایی را مشاهده می‌کند که دیگران درک نمی‌کنند. در مکاشفه گاهی حالتی شبیه خواب برای انسان پیش می‌آید، ولی البته خواب نیست. در بسیاری از موارد نیز چشم انسان کاملاً باز است و مشاهدتی برایش دست می‌دهد، شبیه کسی که چیزهایی را در خواب می‌بیند. انسان در حال مکاشفه ممکن است صدایی را بشنود کسی را در حال کاری ببیند یا حوادثی را که اتفاق می‌افتد مشاهده کند.»  
 
 
نکته ای که با بیان آن تفاوت بین عارف حقیقی و صوفی عارف نما مشخص می شود این است که عارف حقیقی هیچگاه مدعی کشف و شهود نمی‌شود زیرا عارف حقیقی هیچگاه به دنبال مطرح کردن خود نیست.
 
 این مدعیان در طلبش بی‌خبرانند
 آن را که خبر شد خبری باز نمان
 
 از دیگر ویژگی های مهم عارفان حقیقی هنگام کشف و شهود پنهان کردن آن و سکوت است.
 
بر لبش قفل ‌ ست و، در دل راز‌ها
 لب خموش و، دل پُر از آواز‌ها
 عارفان که جام حق نوشیده‌اند
 راز‌ها دانسته و پوشیده‌اند

و همچنین به این شیخ صوفی باید گفت:

هر که را اسرار کار آموختند
 مُهر کردند و دهانش دوختند

سجاد تنها- فرقه نيوز

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

.